Klub Českých Turistů

odbor TJ Nový Jičín

KČT Nový Jičín » Fotogalerie » S babkama na Babky (Západní Tatry - Sivý vrch)

S BABKAMA NA BABKY (ZÁPADNÍ TATRY - SIVÝ VRCH)

Na tuto aki vyjelo 22 turistů v šesti autech. Tento soubor se skládal jednak z mateřského Klubu, tak turistů z Kopřivnice, Frenštátu, Rožnova, Vsetína, Slatinic, Příbora i FM. Setkání všech aut  po odjezdu  bylo v Ružomberku, odkud jsme společně dojeli za obec Jalovec k Borovecké vápenici, kde nás již očekávalo terénní vozidlo  chaty Pod Náružím s přívěsem. Tam jsme přeložili bágly z našich aut a řidič se Slávkem jeli krkolomnou zážitkovou trasou k chatě ve výšce 1420 m. Po seznámení se službu konajícím chatárom jsme se po příchodu party ubytovali ve dvou desetilůžkových pokojích v patře s palandami i lůžky a dva v podkroví v klídku  na matračkách. V přízemí se nalézá vybavená kuchyně, kde se ve velkých kamnech s plotnou topilo dřevem a vařilo. Vedle dostatečně velká společenská místnost s krbem. WC suché na okraji lesa 50 m od chaty, voda ve studánce pod chatou. Ještě odpoledne jsme vyšli na nedaleký vápencový vrchol Mních 1462 m v rajonu medvědů. Nahoře kříž, úžasné výhledy na protější rázsochu hlavního hřebene Roháčů Salatíny, pod námi hluboká rokle a výhled do Liptovské kotliny a Nízké Tatry. Po dohodě byla večeře jednotná pro všechny, smažená vejce na cibulce, chléb. Romantika tmavého večera před chatou s obrysy lesa a hor, měsíce nad hlavou, hvězdami všemi pohnula. I kytara přišla ke slovu.
Pátek byl ve znamení hlavní túry. Přes sedlo Predúvratie na Ostrou 1763 m, úžasný vápenco-dolomitový vrchol Sivý vrch 1806m, prudký sešup do sedla Palenica, výstup na Zuberec 1753 m, Brestovou 1902 m, Salatín, náš nejvyšší vrchol 2050 m, prudkým sestupem Hlbokou dolinou na Rozcestí pod Lyscom a náročným výstupem  k chatě v oblasti Medvedie,  zaplněné polomy do výše přes 2 m, bez známky chodníčku, s hromádkami trusu medvědů, kdy 2 km chůze trvalo dvě hodiny. Uznání všem, co to ušli, prošli, a ještě došli s úsměvem k chatě. Cca 18 km s převýšením přes 1500 m. Naše mytí u studánky bylo opatřeno kohoutkem pro nízký stav vody vůkol. Odtok se tak šetřil. Večeře opět jednotná, guláš z asi pěti druhů konzerv připraven na cibulce, dochucen. Mňam...Večer fajn posezením brnky, brnky, tralala... Romanův zábavný kvíz .
Sobota. Dosud bezmračné počasí trochu pohltily mraky s ranním deštíkem, který brzy ustal. Nad chatou se vypíná vrchol Babky 1566 m. Po náročném předchozím dnu byly Babky pohodovka, kdy se dalo jít i různými  trasami. Někteří si si ještě " odskočili" na Ostrý, který cestou na Sivý vrch prošli úbočím. Večeře opět jednotná. Vepřové výpečky, vepřové maso, opět na cibulce připravené, rýže. Mňam... Poděkování všem, kteří akceptovali tento společný systém. No a večer byl galavečer, jaký se málokdy zažije. Já nepamatuji takové souznění všech. Televarieté, kde se střídaly dvě kytary a tři hráči, složená báseň z dodaných slov na počkání, poezie, vtipy, scénky. Nikdo neodešel před půlnocí. Skvělý chatár Peter mezi nás zapadnul jako jeden z nás. Skvělý chlap, tak i několik brigádníků ze vsi, co dovezli materiál.
Při odjezdu v neděli se Peter ráno s každým loučil extra, objímal, srdce na dlani.Musíte zase dojet!! Takovou partu jsem tady za 15 let nezažil. Opět jsme využili teréňáku k odvozu báglů dolů. Od rána opět azuro. Cestou zpět jsme využili zastavení v Kalamenech u přírodního termálního jezírka, s výstupem  na  ruinu Liptovského hradu,založeném r. 1262, zničeném v r. 1474. Akce byla zdařilá i přes to, že jsme se mnozí spolu neznali.Během hodin se stmelila úžasná parta. Když pominu sebe, jako nejslabšího hráče na kytaru, co předvedli Patrik a Soňa  bylo něco !!! kdy jsme s úžasem hleděli a poslouchali. Velký obdiv všem,jak za výkony, tak vřelé díky za pomoc v kuchyni, díky za skvělou společnost.
S úctou zapisovatel a šéf akce Slávek                Hore zdar!!!